دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

آیا می توانم بیش از یک آنتی ویروس نصب کنم؟

اگر بخواهیم این سوال را دقیق تر مطرح کنیم باید بگوییم آیا می توانیم بیش از یک آنتی ویروس، بیش از یک انتی اسپای و بیش از یک فایروال روی یک کامپیوتر نصب کنم؟

در حقیقت پاسخ به این سوال در سه قسمت مذکور کمی متفاوت است. و به عنوان یک اصل باید بگویم شما فقط به یکی از این سه نرم افزار احتیاج دارید. یعنی یک Anti Spyware خوب یک آنتی ویروس خوب و یک فایروال خوب برای اکثر کاربران کافی است. هر چند ما می دانیم هیچ Anti Spyware یا آنتی ویروسی وجود ندارد که به تنهایی بتواند همه بد افزار ها یا ویروس ها را شناسایی کند. و این دلیلی است که بعضی ها به فکر استفاده از چندین آنتی ویروس یا ... به طور همزمان افتاده اند. اما مشکل اینجاست که آنتی ویروس ها یا فایروال ها گاه در کار یکدیگر تداخل ایجاد می کنند و سبب از کار افتادن یا کند شدن شدید کامپیوتر شما می شوند. در این مقاله بسته به نوع نرم افزار امنیتی این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم.

آنتی ویروس

بیشتر آنتی ویروس ها در دو مود کار می کنند:

  • اسکن: این ویژگی حافظه و فایل های موجود در هارد دیسک کامپیوتر شما را بررسی می کند تا هر نرم افزار خرابکاری را ردیابی کند. این شامل هر فایل یا سند موجود در کامپیوتر شماست، تا رفتار های مشکوک مانند رفتار یک ویروس را شناسایی کند.

  • دیده بانی (مانیتورینگ): اغلب به آن Real Time Monitoring یا دیده بانی بدون وقفه می گویند. نرم فزار های آنتی ویروس دائماً در حال کار هستند و فایل هایی را که شما دانلود می کنید یا اجرا می کنید بررسی می کنند تا از پاک بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنند.

هیچ مشکلی از نظر اسکن کامپیوتر با بیش از یک نرم افزار وجود ندارد. و به راحتی می توانید دو آنتی ویروس داشته باشید و هر کدام به نوبت کامپیوتر شما را اسکن کنند.

اما مانیتورینگ یا دیده بانی مداوم داستان دیگری دارد. زمانیکه یک آنتی ویروس نصب می کنید معمولاً مانیتورینگ یا دیده بانی بدون وقفه آن هم فعال می شود. وقتی که دو آنتی ویروس را روی یک کامپیوتر نصب می کنید و مانیتورینگ یا دیده بانی آنها به صورت همزمان فعال می شود، احتمال بروز تداخل در کار آنها بسیار زیاد می شود. این تداخل می تواند منجربه صدور پیغام های خطای مکرر، به هم ریختن یکی از آنتی ویروس ها و سیستم عامل شما و مشکلات دیگر شود.

بنابراین برای نصب دو آنتی ویروس روی یک کاممپیوتر مشکلی نیست اگر فقط مانیتورینگ یکی از آنها را فعال کنید و دیگری را غیر فعال نمایید.

اما اگر می خواهید ساده ترین کار را انجام دهید، باید یک آنتی ویروس خوب نصب کنید و مرتب آنرا به روزرسانی ( Update )  نمایید.

Anti Spyware

نرم افزار های Anti Spyware بیشتر شبیه به یک آنتی ویروس عمل می کنند و همان دو مود را دارند:

  • اسکن: این عمل حافظه رم و هارد دیسک کامپیوتر شما را برای وجود بد افزار ها بررسی می کنند. البته یک Anti Spyware همه فایل های اجرایی موجود در کامپیوتر شما را اسکن نمی کند بلکه چنین نرم افزار هایی جاهای مشخصی از قبیل تغییرات ایجاد شده در رجیستری، فایل های مشخص و هر چیزی که رفتار آن به یک بد افزار شبیه باشد را بررسی می کنند.

  • مانیتورینگ: مانند آنتی ویروس ها، Anti Spyware ها هم یک سیستم مانیتورینگ بدون وقفه دارند که رفتار هایی مانند یک بد افزار را زیر نظر می گیرند مثلاً اگر صفحه پیش تعریف مرورگر شما خود به خود عوض شود Anti Spyware متوجه می شود و مانع از این کار می شود.

 

 و همانطور که درباره آنتی ویروس ها هم گفته شد اسکن نوبتی بوسیله دو نرم افزار Anti Spyware مشکلی ایجاد نمی کند. در حالیکه مانیتورینگ بدون وقفه که بوسیله دو نرم افزار انجام می شود باعث بروز تداخل و مشکلاتی می شود. و باید فقط مانیتورینگ یکی از این دو نرم افزار را فعال کنید.

اما مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک Anti Spyware خوب نصب کنید و آنرا مرتب به روز رسانی نمایید.

 

فایروال ها

فایروال ها ابزاری متفاوت با آنتی ویروس ها و Anti Spyware ها هستند. آنها به دو نوع کاملاً متفاوت تقسیم می شوند: سخت افزاری و نرم افزاری

یک فایروال نرم افزاری فقط برنامه ای است که روی کامپیوتر شما نصب می شود و می تواند دو کار انجام دهد اول: از انواع مشخصی از نفوذ به کامپیوتر شما جلوگیری کند. دوم: در بعضی موارد رفتار های مشکوک را برای اتصال از کامپیوتر شما به دنیای خارج زیر نظر می گیرد. در هر دو مورد این عمل بدون وقفه انجام می گیرد. با آنچه تاکنون در باره مانیتورینگ بدون وقفه گفته ایم حتماً می توانید حدس بزنید که اگر دو نرم افزار در آن واحد بخواهند کار مشترکی را انجام دهند در کار آنها تداخل ایجاد می شود و مشکلاتی بروز خواهد کرد. و اگر یک فایروال جدید نصب کرده اید باید فایروال قبلی را غیر فعال کنید.

فایروال های سخت افزاری که بیشتر در کسب کار های کوچک الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند همان روتر ها هستند. روتر ها سطحی از حفاظت فراهم می کنند که به کمک آن از دیده شدن کامپیوتر شما در در اینترنت یا شبکه جلوگیری می شود. و چیز خاصی جز یک قطعه سخت افزاری برای نصب کردن وجود ندارد که آن هم بین کامپیوتر شما و اینترنت قرار می گیرد.

هیچ مشکلی با نصب یک فایروال سخت افزاری و نرم افزاری به طور همزمان وجود ندارد. اگر به شبکه ای متصل شده اید که خیلی قابل اعتماد نیست استفاده از هر دوی این فایروال ها انتخاب خوبی است.

حتی اگر چند فایروال سخت افزاری را پشت سر هم نصب کنید مشکلی پیش نمی آید می توانید روتری را پشت سر روتر دیگر نصب کنید ولی سرعت اینترنت شما ممکن است کاهش یابد و همینطور پروتکل های ارتباطی مشخصی به این روش درست کار نمی کنند. البته برای وب و ایمیل و مانند آن که بیشتر افراد با آن سر و کار داند مشکلی پیش نخواهد آمد. ولی این عمل به عنوان یک راه صد در صد مناسب توصیه نمی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد