دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

معرفی 50 ویروس مرگبار تاریخ کامپیوتر - قسمت دوم

این اتفاق ممکن است برای هر کسی رخ داده باشد. شاید ناخواسته به وب سایتی مشکوک به آلودگی های بدافزاری وارد شده، و یا یک ایمیل مشکوک را بدون خواندن دقیق باز کرده ایم، و بنگ...کامپیوتر ما توسط یک ویروس کامپیوتری مخرب مورد تاخت و تاز قرار گرفته و دردسرهای بعدی. از سال 1981 ، هنگامی که برای اولین بار گزارش شد ویروسی کامپیوتری با سو استفاده از سهل انگاری های امنیتی شبکه، در سراسر جهان منتشر شده، تا کنون میلیون ها نفر از کاربران کامپیوتر قربانی اسب های تروا، کرم های کامپیوتری، و ویروس ها و دیگر بدافزارها گردیده اند.
برای مقابله با این مسئله یک صنعت کامل به نام سازندگان آنتی ویروس ها برای دفاع از کاربران به وجود آمد و توسعه یافت. اما آنچه امروز مشاهده می کنیم این است که بزرگان این صنعت مانند سیمانتک و نورتون هم نمی تواند با محصولات خود همیشه امنیت ۱۰۰ درصد را تضمین کنند. کد نویسان روز به روز باهوش تر شده و با تاکتیک هایی جدید تر- آسیب پذیری ها در فایل های مایکروسافت آفیس ، وب سایت های دولتی ، و حتی کامپیوترهای مکینتاش که مردم تصور می کردند غیرقابل نفوذند را هدف قرار داده اند. کافی است نگاهی به این تاریخ ۳۰ ساله بیاندازید تا متوجه شوید جهان ویروس های رایانه ای چه دنیای بی رحمی است. در این مجموعه مقاله نگاهی به گذشته داریم و لیستی ۵۰ تایی از خطرناک ترین ویروس هایی که تا کنون به رایانه های سراسر جهان آسیب می رساند را شرح داده ایم. پیام این مقاله روشن است: سهل انگاری در استفاده از فناوری، خیر، حفاظت و جدی گرفتن امنیت در کار با فناوری، بله. این مطلب کمک می کند تا زاویه ای جدید برای نگاه به بد افزارها داشته باشید.

- Commwarrior-A
منبع احتمالی انتشار: روسیه
سال انتشار: ۲۰۰۵

34-commwarrior.jpg

اولین ویروس منتشر شده برای تلفن همراه در جهان، Commwarrior-A از طریق پیام متنی (SMS) پخش می شد و کاربران تلفن همراه را به وحشت می انداخت. در حالی که در پایان شیوع آلودگی تخمین زده شد که تنها ۶۰ گوشی آلوده شده اند، Commwarrior-A کافی بود تا این ترس گسترده را به کاربران القا کند که دستگاه های تلفن همراه شامل مرز جدیدی از حملات ویروس ها می شوند.

۳۳- Stages
منبع احتمالی انتشار: نامعلوم
سال انتشار: ۲۰۰۰

33-stages.jpg

‏Stages از طریق ایمیل پخش می شد و خود را در لباس مبدل یک شوخی در مورد مراحل زندگی از همان انواعی که شما ممکن است از دوست یا همکار خود دریافت کنید، پنهان می کرد. این ویروس در پیام متنی جعلی با فرمت txt جاسازی شده بود، که احتمال باز کردن آن را توسط کاربر زیادتر می کرد. این اولین بار ظهور این نوع ویروس ها بود.

 

۳۲- Stration
منبع احتمالی انتشار: نامعلوم
سال انتشار: ۱۹۹۶

32-stration.jpg

کرم Stration در تاریخ کامپیوتر به جهش های بسیار سریع اش مشهور است که تا به حال بدون رقیب مانده. سرعت دگردیسی این کرم به اندازه ای بود که هر ۳۰ دقیقه یک نسخه جدید و جهش یافته از خودش ایجاد می کرد. گسترش این تغییرات، مواجهه و مقابله با آن را برای نرم افزارهای آنتی ویروس را فوق العاده دشوار می ساخت. به همین دلیل هم Stration تبدیل به قطعه ای از نرم افزارهای مخرب شد که از زمان انتشار به طور گسترده در وب توزیع شده و رایانه های بسیاری را آلوده کرد.

۳۱- Tristate
منبع احتمالی انتشار: نامعلوم
سال انتشار : ۱۹۹۹

31-microsoftoffice.jpg

این ماکرو ویروس، اولین ویروسی بود که قادر به آلوده کردن برنامه های مختلف بود. نام آن Tristate بود چون فایل های سه نرم افزار مهم مایکروسافت آفیس را هدف قرار می داد: ورد، اکسل و پاورپوینت. برای پایین آوردن انحصار مایکروسافت به یک سوپر ویروس نیاز بود؟ پاسخ آتش با آتش؟

۳۰- Bugbear
منبع احتمالی انتشار: نامعلوم
سال انتشار : ۲۰۰۲

30-bugbear.jpg

کرم «لو لو» آفت بزرگی برای ائتلاف آنتی ویروس ها بود. چرا که از شیوه های گوناگونی از ایجاد آلودگی استفاده می کرد. کرم نه تنها پیچیده بود، بلکه پر از توطئه بود. ویروس کنترل کل کامپیوترهای آلوده را از مکانی دور بدست می گرفت. همچنین قادر به بازیابی رمزهاب عبور و شماره کارت اعتباری کاربران قربانی و سپس فرستادن آنها به مجموعه ای از آدرس های ایمیل از پیش تعیین شده بود. Bugbear یکی از شایع ترین ویروس های زمان خود بود، که در زمان اوج شیوع خود در هر روز ۲۲۰۰۰ کامپیوتر را در ۱۰۰ کشور جهان آلوده می کرد.

۲۹- SirCam
منبع احتمالی انتشار: ایالات متحده آمریکا
سال انتشار: ۲۰۰۱

29-sircam.jpg

‏SirCam یک مهمان ناخوانده پنهان شده در ایمیل های ناخواسته (اسپم) بود و از طریق فایل ضمیمه در اسپم ها تکثیر می گردید. این ویروس از شیوه ای غیر معمول برای آلوده کردن فایل ها استفاده می کرد. فایل های با پسوند doc یا xls را به طور تصادفی از کامپیوتر میزبان برای رسیدن به قربانی بعدی انتخاب می کرد. این کرم بسیار سریع و در محدوده وسیعی گسترش یافت و طولی نکشید که به شایع ترین کرم تا آن زمان تبدیل شد.

‏۲۸- Jerusalem
منبع احتمالی انتشار: اسرائیل
سال انتشار: ۱۹۸۷

28-jerusalem.jpg

ویروسی که اولین بار در دانشگاه بیت المقدس کشف شد، ویروس Jerusalem نام داشت که از جمله اولین آلوده کننده های بین المللی بود. ویروس ماهیتی مخرب داشته و کاملا بدخیم بود، به این علت که تلاش می کرد هر فایل اجرایی بر روی سیستم میزبان را را آلوده کند. رایانه های آلوده به ویروس «اورشلیم» تا یک پنجم سرعت نرمال پردازش خود کند شده و کار با این رایانه ها فوق العاده غیر قابل تحمل می شد. از این ویروس به عنوان پیشرو در معرفی گونه ای بدنام از ویروس ها که در سال های بعد منتشر شدند و منبع آنها بلغارستان بود، از جمله Dark Avenger یاد می شود.

 

‏۲۷- Bubble Boy
منبع احتمالی انتشار: ایالات متحده آمریکا
سال انتشار: ۱۹۹۹

27-bubbleboy.jpg

کاربران با شیوع این بدافزار با کابوس جدیدی مواجه شدند. Bubble Boy اولین کرم ایمیلی بود که نیازی به قرار گرفتن در پیوست ایمیل ها نداشت، صرفا مشاهده ایمیل کافی بود تا رایانه ای دچار آلودگی به این کرم گردد.

‏۲۶- Tequila
منبع احتمالی انتشار: نامعلوم
سال انتشار : ۱۹۹۱

26-tequila.jpg
‏Tequila اولین ویروس چند ریختی (polymorphic) بود. ویروس ظاهر خود را هر بار که یک میزبان جدید را آلوده می کرد تغییر می داد، که شناسایی و مقابله با آن را فوق العاده دشوار نموده بود.

۲۵- BadTrans
منبع احتمالی انتشار: نامعلوم
سال انتشار : ۲۰۰۱

25-badtrans.jpg

یکی از پررونق ترین ویروس های کامپیوتری دوران خود، کرم BadTrans یکی از نرم افزارهای مخرب ناشی از فشار اقتصادی در حال ظهور بود. کرم به طور خاص برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به کارت اعتباری و رمزعبور طراحی شده بود، که این کار با ورود مخفیانه به سیستم، ثبت کارکرد صفحه کلید و ارسال آنها به یک ایمیل، از راه دور انجام می شد.

 

‏۲۴- Solar Sunrise
منبع احتمالی انتشار: ایالات متحده آمریکا
سال انتشار: ۱۹۹۸

24-solar-sunrise.jpg

بدافزار توسط دو نوجوان در کالیفرنیا ایجاد شد. ویروس Solar Sunrise با انتشار از طریق سیستم های رایانه ای که متعلق به ناسا و پنتاگون بود خبرساز شد. مدیریت بد و اتفاقاتی که در ادامه رخ داد به قدری فاجعه بار بود که گزارش به مقامات بالا و حتی به رئیس جمهور رسید. نام «طلوع آفتاب خورشیدی» اسم رمزی بود که توسط پنتاگون برای یک پروژه انتخاب شده بود. این سازمان معتقد بود که این حمله، نشانگر طلوع یک تهدید بین المللی جدید است.

‏۲۳- Morris Internet Worm
منبع احتمالی انتشار: ایالات متحده آمریکا
سال انتشار: ۱۹۸۸

23-morrisinternetworm.jpg

موریس را اولین کرم تاریخ رایانه می شناسند، و برخی آن را منادی خطرات در حال تولد ناشی از اینترنت می دانند. این کرم کامپیوتر هایی را که آلوده می کرد، به طور کامل فلج می نمود. بزرگترین رایانه های قربانی مربوط به ناسا بود. موریس با آلوده کردن بی سابقه ۶۰۰۰ کامپیوتر و خسارت تخمینی ۱۰۰ میلیون دلار در زمان خود طوفانی به راه انداخت.

‏۲۲- Anna Kournikova
منبع انتشار احتمالی: هلند
سال انتشار : ۲۰۰۱

22-annakournikova.jpg

کرم «آنا کورنیکوا» با توجه به محبوبیت نام پرطرفدار خود، خیلی زود گسترش یافت. شیوه کار کرم به این صورت بود که نوید یک عکس از این ستاره تنیس در فایل عکس پیوست را می داد. هنگامی که ایمیل آلوده باز می شد، کرم خود را به تمام آدرس های دفترچه مخاطبین رایانه میزبان تکثیر و برای آنها نیز این ایمیل آلوده ارسال می شد. محبوبیت کرم منجر به بروز تعدادی کرم مشابه در ادامه شد، از جمله کرم های منتسب به جنیفر لوپز و بریتنی اسپیرز.

۲۱- Zombie
منبع احتمالی انتشار: چین
سال انتشار: ۲۰۱۰

  21-zombie-virus_0.jpg  

ویروسی مخصوص تلفن همراه که وقتی یک گوشی را آلوده کرد، به طور مداوم پیام های متنی از گوشی شما می فرستد. زامبی به سرعت از زادگاه خود یعنی چین در سراسر جهان منتشر شد. جالب آنکه ویروسی که به عنوان برنامه آنتی ویروس مطرح شده بود، بنا به گزارش ها یک میلیون تلفن همراه را آلوده کرد و میلیون ها دلار خسارت به بار آورد. متون ارسالی نیز هرزنامه هایی بود که لینک هایی را به افراد دیگر معرفی می کرد که سایت های هکرها بودند و از طریق کلیک روی لینک ها برای هکرها سبب کسب درامد می شدند.

۲۰- Dark Avenger
منبع احتمالی انتشار: بلغارستان
سال انتشار: ۱۹۸۹

20-darkavenger.jpg

از برجسته ترین ویروس های منتشر شده از بلغارستان که در اواخر دهه ۸۰ میلادی گسترش یافت، Dark Avenger بود. این ویروس اولین ترس عمومی در رسانه های بین المللی را در میان کاربران پدید آورد. ویروس سیستم عامل های «ام اس داس» را با پر کردن کد های بی فایده انباشته و باعث کرش سیستم می شد. این ویروس شامل این پیام مرموز بود: " ادی زنده است... جایی درون زمان"

منبع:نگهبان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد