دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

افزونه جذابی که تنها با فایرفاکس ۴ کار می کنند

برای مدت زمان طولانی ای در همه جا فایرفاکس محبوب حرفه ای ها شده بود، اما اخیرا این محبوبیت با مشکلاتی مواجه شده است که بیش از همه به علت رقابتی است که با مرورگر کروم گوگل دارد. هرچند که فایرفاکس مرورگری پایدار و کاربردی است اما به سادگی می توان گفت که از کروم سریع تر نمی باشد. به همین علت برخی افراد از جمله خود من به کروم نقل مکان کردیم.

اکنون فایرفاکس۴ منتشر شده و این مرورگر از اساس مجددا طراحی شده است و رابط کاربری بهتری را نیز ارائه کرده است. وقتی که یک نسخه جدید مرورگر منتشر می شود همواره اکوسیستم افزونه هایش نیز تغییر می کند و فایرفاکس۴ هم متفاوت از دیگران نیست. بسیاری افزونه های قدیمی تر شکسته شده اند (حداقل در حال حاضر). متاسفانه تعداد اندکی افزونه جدید یا افزونه هایی که از قبل بوده اند و اکنون اصلاح شده اند، در دسترس می باشند.

 

 


Movable Firefox Button 1.3

این افزونه امکان جابه جایی دکمه ها را در فایرفاکس۴ فراهم می آورد. به طور پیشفرض دکمه ها در گوشه بالا و سمت چپ مرورگر قرار گرفته اند، درست در همان قسمتی از رابط کاربری که برای تب ها استفاده می شود. افزونهMovable Firefox Button 1.3 به شما اجازه می دهد دکمه ها را به جایی دیگر منتقل نمایید، جایی هم چون در امتداد و کنار نوار جستجو. با این عمل می توانید فضای بیشتری را برای نمایش تب­ها آزاد سازید.

 

FabTabs 1.4

مفهومی که در پس FabTabs قرار دارد بسیار ساده است: ایجاد تب های متمایز از لحاظ ظاهر. با این روش می توانید به سایت ها بگویید که دارید آن ها را فقط به طور اجمالی در یک تب باز می کنید بدون این که بخواهید هیچ متنی را مطالعه کنید. این قابلیت برای کاربرانی که می خواهند همزمان تعداد زیادی تب را باز کنند بسیار مفید می باشد. همچنان که تعداد بیشتری از تب ها را باز می کنید دیگر تب ها مجبور می شوند که کوچک تر شوند و با این روند به زودی متونی که در سایت ها قرار دارند بدون استفاده (ناخوانا) خواهند شد.

FabTabs  این عمل را به وسیله گرفتن عکس وبسایتی که در حال مشاهده هستید به انجام می رساند و در ادامه با استفاده از برخی محاسبات ریاضی برجسته ترین رنگ ها را می یابد و آن ها را در تب مربوطه به کار می برد. هر چند به نظر می رسد این شیوه گول زننده باشد اما در مورد استفاده من بدون نقص عمل کرد. این افزونه حتی علیرغم این واقعیت که بیشتر وبسایت ها به رنگ سفید هستند، در مورد سایت CNN توانست رنگ قرمز را تشخیص دهد!

 

Easy App Tabs 3

یکی از ویژگی های جدید فایرفاکس “app tab” می باشد. این ویژگی، یک تب کوچک است که برای نشانگذاری وبسایت ها به کار می رود. به عنوان مثال می خواهید از وبسایتی مانند فیس بوک استفاده کنید اما در عین حال نمی خواهید یک تب کامل را نیز به آن اختصاص دهید. به طور پیش فرض برای جایگذاری app tab ها می بایست ابتدا کلیک راست نموده و سپس گزینه “Pin as App Tab” را از منوی نمایش داده شده برگزینید. اما افزونه Easy App Tabs به سادگی شما قادر می سازد که مشابه همان کار را تنها با دابل کلیک بر روی یک تب انجام دهید، این روش هم سریعتر است و هم ساده تر.

 

Vertical Toolbar 0.2

احتمالا کاربران اپرا این افزونه را دوست باشند، Vertical Toolbar به خوبی بر این هدف استوار شده است که یک نوار ابزار عمودی را در اختیار کاربران قرار دهد، نوار ابزاری که بسیار مشابه همان چیزی است که هنگام باز کردن نوار ابزار “Panels” در اپرا مشاهده می کنید. در هر حال فایرفاکس، اپرا نیست و در نتیجه به طور پیش فرض چیزهای زیادی برای قرار دادن در این نوار ابزار موجود نمی باشد. در قسمت بالای این نوار ابزار می توانید به بوکمارک­ها، تاریخچه مرورگر و مدیریت دانلودهایتان دست یابید و در بخش پایینی هم دکمه هایی را برای حالت ” نمای تمام صفحه”، پرینت و ریفرش صفحه خواهید یافت. اگر دکمه فایرفاکس را باز کنید و گزینه Options را انتخاب نموده و سپس به Toolbar Layout بروید، به گزینه های جذابتری دست خواهید یافت. در این قسمت شماری از کارکردهای نوار ابزار را خواهید یافت که شامل گزینه های پیش فرض نیستند اما به راحتی می توانید آن ها را اضافه نمایید. هم چنین اگر افزونهMovable Firefox Button 1.3 را نصب کرده باشید خواهید توانست دکمه فایرفاکس را در “نوار ابزار عمودی” قرار دهید.

 

Tab Badge 1.2

همچنان که وبسایت ها بیشتر توجه ما را به سمت خودشان جلب می کنند و در حال شبیه تر شدن به برنامه های کاربری هستند، نقش “آگاه­ سازی­ها” (notifications) نیز پررنگ­تر می شود. یک برنامه مشکلی ندارد هنگامی که اتفاقی رخ می دهد آن­را به کاربر اطلاع دهد اما این نوع رفتارها در میان مرورگرهای وب رایج نمی باشند.

 

افزونه Tab Badge به وسیله اضافه نمودن یک کادر کوچک آگاه­سازیِ قرمز رنگ بر روی تب های بازِ شبکه های اجتماعی و سرویس های ایمیل، در پی رفع این موضوع می باشد. این افزونه بر روی توییتر، فیس بوک،‌ جیمیل و دیگر سایت ها کار می کند.

 

Instant Preview 3

این افزونه مستقیما از آزمایشگاه­های موزیلا (Mozilla Labs)  می آید و این بدان معنی ست که هنوز برای یک مرورگر وبِ کامل، آماده نشده است. البته این افزونه بر روی فایرفاکس شروع به کار کرده و در حال بررسی برای موارد استفاده آینده می باشد. هنگامی که کلماتی را در کادر جستجو تایپ می کنید، صفحه هایی به عنوان نتیجه جستجو برگردانده می شود، حال پس از اینکه Instant Preview را نصب نمودید آن صفحه های ذکر شده به طور خودکار بارگزاری خواهند شد. نتیجه این خواهد شد که وقتی بر روی صفحه مورد نظر کلیک می کنید، بخشی از آن صفحه و یا تمامی آن از قبل بارگزاری شده است و با این عمل احساسِ روانتر بودنِ اینترنت را تجربه خواهید نمود. لازم به ذکر است این رفتار تنها در مورد وبسایت­هایی رخ خواهد داد که قبلا از آن ها بازدید کرده باشید. کاستیِ ذکر شده به عنوان یکی از معایب این افزونه محسوب می شود.

 

Custom Tab Width 1.0.1

یکی دیگر از تنظیم کننده­های رابط کاربریِ ساده و در عین حال مفید Custom Tab Width می باشد. این افزونه به شما اجازه می دهد میزان بزرگی یا کوچکی تب ها را تعیین کنید. فایرفاکس به طور پیش فرض حداکثر وسعت را ۲۵۰ و حداقلِ آن را ۱۰۰ در نظر می گیرد. اگر از کاربرانی هستید که استفاده زیادی از تب ها می­کنید (tab heavy user)، می توانید از این افزونه به منظور کاهش حداقلِ وسعت تب ها به هر اندازه که راحت ترید استفاده نمایید. عملکرد این افزونه به همراه استفاده از افزونه FabTabs بسیار خوب است.

 

نتیجه گیری:

معمولا اینجا جایی است که من اشاره می کنم تعداد بسیاری افزونه وجود دارد اما امکان پوشش دادن همه آن ها وجود ندارد، و تنها آن افزونه هایی که مفیدتر تشخیص داده­ام را انتخاب نموده­ام. در حال حاضر فهرست افزونه های فایرفاکس۴ کوچک است و این ۷ افزونه ای که معرفی شدند حدود %۲۵ از افزونه های موجودِ فایرفاکس۴ را نمایندگی می کنند!

البته، افرادی که بر روی این افزونه ها کار می کنند حرکت سریعی را برای توسعه آن ها انجام می دهند، در نتیجه تعداد این افزونه ها به سرعت افزایش خواهد یافت. موزیلا در صفحه افزونه هایش بخشی را تحت عنوانِ خاص “Only for Firefox 4” ایجاد نموده است. ممکن است بخواهید این صفحه را بوکمارک کنید تا طی هفته های آینده به آن سر بزنید و از فهرست آخرین افزونه های منتشر شده مطلع شوید.

 

منبع: MakeUseOf

 




منبع گویا ای تی

نظرات 1 + ارسال نظر
هادی پنج‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:22 ب.ظ http://has78.blogsky.com

من می خواهم با شما تبادل لینک کنم اگر خواستید من را با نام (آلامتو)
لینک کنید بعد به من اطلاع بدید تا شما رو لینک کنم
Has78.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد