دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

اندروید و خطر بدافزارها

سیستم عامل اندروید نیز همانند دیگر رقیبان خود با بدافزارها سرو کله می زند. هرگاه این برنامه های مخرب شناسائی شدند، گوگل سریعاً عکس العمل نشان داده و آنها را حذف نموده است. با این حال بر اساس نتایجی که پژوهشگران کمپانی Dasient به دست آورده اند حدود ۸٪ از اپلیکیشن های موجود در بازارچه اندروید موجب لو رفتن اطلاعات خصوصی کاربران خود می شوند. 

 

Neil Daswani مدیر ارشد فناوری این کمپانی اظهار داشت که تیم آنها بر روی ده هزار اپلیکیشن اندروید مطالعه داشته و دریافته است که ۸۰۰ مورد از این نرم افزارها اطلاعات خصوصی کاربران خود را به یک سرور غیرمجاز انتقال می دهند. Neil Daswani همچنین افزود این شرکت قصد دارد یافته های خود را به طور دقیق در کنفرانس Black Hat که در ۳۰ جولای امسال در لاس وگاس برگزار می شود ارائه کند.

 

پژوهشگران کمپانی Dasient همچنین دریافتند که ۱۱ مورد از اپلیکیشن های مورد تحقیق، sms های ناخواسته ارسال می کنند. Daswani در ادامه سخنانش به این موارد اشاره کرد که «مشکل بدافزارهای اندروید بسیار زیاد شده است. یکی از اصلی ترین دلایل وجود چنین بدافزارهایی درون مارکت، عدم وضع مقرراتی خاص برای ورود اپلیکیشن ها به بازار اندروید است.

 

گوگل نیاز به تغییر رویه دارد...

مسلماً نبود مقررات سفت و سخت رویه خوبی است. بدین دلیل که توسعه دهندگان می توانند برنامه های خود را بدون هیچگونه نگرانی از عدم تائید توسط گوگل وارد بازار کنند. اما به هرحال این رویه هزینه هایی را نیز در بر دارد. البته تنها اگر کاربران به هنگام نصب هر نرم افزار به اجازه نامه های پیش از نصب توجه داشته باشند، از بروز بسیاری از این مشکلات میتوان جلوگیری نمود.

 

اما گناه آن گروه از کاربران که همیشه اجازه نامه های دسترسی را به دقت مطالعه نمی کنند و بی هوا تائید می کنند چیست؟

احتمالا وقت آن رسیده که گوگل برنامه ای جهت کنترل و تایید اپلیکیشن ها قبل از ورود به مارکت طراحی کند. لزوماً نیاز نیست این سخت گیری ها را همانند اپل پیش ببرند، اما یک بررسی امنیتی اولیه قبل از ورود هر برنامه به سایت اندروید مارکت مفید به نظر می رسد.»

 

مدیر ارشد فناوری این کمپانی در پایان خاطرنشان کرد که اگر در این زمینه  اقدامی صورت نگیرد و به آن اجازه رشد دهیم رفته رفته به نابودی پلتفرم ها می انجامد.

منبع نگهبان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد