دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

راهنمای تنظیمات حفاظت از حریم شخصی در گوگل پلاس - بخش دوم

در بخش نخست از این مقاله سعی شده که تنظیمات مربوط به چگونگی تغییر تنظیمات حریم شخصی در خصوص اطلاعات شخصی توضیح داده شود. در این بخش که بخش پایانی مقاله است، نیز اطلاعات بیشتری در خصوص تنظیمات حریم شخصی در خصوص پست هایی که منتشر می کنید، خواهید آموخت.

پیش از مطالعه این بخش، بهتر از قسمت اول این مقاله را خوانده باشید.

۳- پست های خود را برای افرادی که می خواهید به اشتراک بگذارید
حال که دوستان خود را با استفاده از حلقه ها گروه بندی کرده اید، گام بعدی در افزایش امنیت حریم شخصی شما، این است که قبل از به اشتراک گذاری هر چیزی در گوگل پلاس، تصمیم بگیرید که به چه کسانی اجازه دسترسی و یا بازنشر آن را بدهید.

همانطور که در فیس بوک جایی تحت عنوان Wall یا دیوار وجود دارد که شما می توانید بر روی آن بنویسید، در گوگل پلاس هم Stream این خصوصیت را دارد. اما تفاوت این دو بسیار است. در زیر بخشی که می خواهید متن یا لینکی را در گوگل پلاس منتشر کنید، بخشی وجود دارد که می توانید در آن ملاحظه کنید که پست فعلی در صورت انتشار، در دسترس کدام افراد قرار می گیرد. شما می توانید با کلیک بر روی این بخش، در صورت لزوم آن را تغییر دهید.

1-googleplus-sharing-w400_0.jpg

در گوگل پلاس می توانید به هنگام اضافه کردن یک پست به صفحه خود، مشخص کنید که کدام افراد یا حلقه ها اجازه دسترسی به آن و یا بازنشرش را دارند. این گروه ها، عمومی (Public)، اعضای حلقه های ساخته شده توسط دوستان تان (Extended Circles)، حلقه های خودتان (Your Circles) و در نهایت فرد و یا افرادی خاص را شامل می شود که هر یک را به اختصار توضیح می دهیم.

Public: در صورتی که در زیر یک استریم، شما Public را داشته باشید، همه افرادی که در گوگل پلاس به پروفایل شما سر بزنند، می توانند آن پست خاص را مشاهده و یا بازنشر کنند.

Extended Circles: انتخاب این گزینه همانطور که مشخص است، چیزی همانند حالت اشتراک گذاری برای Friends of Friends در فیس بوک است. یعنی دوستان ِ دوستان شما اجازه دسترسی به پست شما را خواهند داشت.

Your Circles: در صورتی که بخواهید پستی که قصد انتشارش را دارید، برای اعضای یکی از حلقه های تان نمایش داده شود، می توانید نام حلقه مورد نظر خود را تایپ کنید. مثلاً با تایپ کردن Family و انتخاب آن، به اعضایی که قبلاً در حلقه اقوام تان اضافه کرده اید، اجازه دسترسی به پست فعلی را خواهید داد.

Specific names: چنانچه قصد انتشار محتوایی را جهت نمایش به افراد خاصی داشته باشید، می توانید نام آن را در بخش ذکر شده وارد کنید. در صورتی که فرد مورد نظر در یکی از حلقه های شما باشد، با تایپ کردن بخشی از نام وی، می توانید انتخابش کرده و اجازه مشاهده پست مربوطه را به وی بدهید.

نکاتی که باید در خصوص انتشار محتوا در گوگل پلاس بدانید
- پس از آنکه افراد مورد نظر خود را انتخاب کرده و پست مربوطه را منتشر کردید، دیگر قادر به ویرایش افرادی که به آن پست دسترسی دارند، نخواهید بود. برای مثال اگر به اشتباه چیزی را برای همه افراد (Public) منتشر کرده و بعد پشیمان شدید، تنها راه بازگشت، حذف آن پست است. پس از انتشار یک پست، نه می توانید دسترسی کسی به آن را محدود کنید و نه می توانید کسی را به جمع مشاهده کنندگان ِ آن اضافه نمایید.

- به صورت پیش فرض، برای اولین بار، پست های شما برای اعضای حلقه های تان نمایش داده می شوند. همچنین، پست های جدید برای افرادی نمایش داده می شوند که در آخرین پست ِ قبل از آن مشخص کرده اید. برای مثال اگر آخرین بار چیزی برای اعضای حلقه همکارن خود منتشر کرده اید، گوگل پلاس به هنگام انتشار پست بعدی نیز به صورت پیش فرض همکاران شما را محرم می داند. مگر آنکه دوباره این رویه را بنا به دلخواه خود تغییر دهید.

- قابلیت به اشتراک گذاری فقط گزینه «شامل شدن» دارد نه «محدود کردن»! یعنی هنگام به اشتراک گذاری یک پست، فقط می توانید تعیین کنید چه کسانی آن را ببینند، نمی توانید گزینه همه را انتخاب کنید و از بین آنها افرادی را محدود کنید. به زبان ساده یعنی گزینه ای با عنوان «همه به جز....» ندارد.

برای مثال اگر می خواهید مطلبی در مورد وضعیت بد محل کارتان منتشر کنید، و نمی خواهید حلقه همکاران به آن دسترسی داشته باشند، نمی توانید آن ها را استثنا کنید. بلکه باید همه افرادی که می خواهید به این پست دسترسی داشته باشند را برای گوگل پلاس مشخص کنید!

مثال دیگری که می شود در این خصوص به آن اشاره کرد این است که فرض کنید قصد دارید دوستی را برای تولدش سورپرایز کنید. شما می خواهید همه افراد حلقه دوستان تان را از تاریخ تولد و برنامه هایی که برای تولد وی تدارک دیده اید از طریق گوگل پلاس آگاه کنید. باید بدانید که نمی توانید پست مربوطه را (در حالیکه فرد مذکور را هنوز در حلقه دوستان خود دارید) از نگاه وی پنهان سازید. مگر آنکه وی را موقتاً به یک حلقه دیگر انتقال دهید و هر چه می خواهید پشت سرش نقشه بکشید!

۴- مواردی را که منتشر می کنید، کنترل نمایید

2-googleplus_0.jpg

علاوه بر دسترسی هایی که برای افراد و پست های خود تنظیم می کنید، پس از انتشار پست ها نیز اطلاعات و تنظیمات دیگری هستند که در صورت لزوم باید تغییراتی را در آنها اعمال کنید. بدین منظور، چنانچه با استفاده از موس بر روی هر کدام از پست های خود حرکت کنید، در سمت راست و بالای هر یک، مثلثی خاکستری که درون دایره ای به همین رنگ است، ظاهر می شود.

با کلیک بر روی این نماد، منویی ظاهر می شود که اجازه تغییر تنظیمات را برای پست مربوطه به شما می دهد. برای مثال شما می توانید امکان کامنت گذاشتن را برای پست غیرفعال کنید. و یا بازنشر پست توسط افراد را با غیرفعال کردن این قابلیت (از طریق این منو) ممنوع کنید.

مطالب افرادی که در حلقه های شما قرار گرفته اند: هنگامی که به صفحه اصلی گوگل پلاس مراجعه می کنید، می توانید مطالب نوشته شده یا به اشتراک گذاشته شده توسط افرادی که آنها را دنبال می کنید، مشاهده نمایید. همچنین می توانید با کلیک بر گزینه Incoming که در پنل سمت چپ صفحه اصلی (و زیر نام حلقه های تان) قرار گرفته، نوشته های افرادی که شما را دنبال می کنند اما شما دنبالگر آنها نیستید، مشاهده کنید.

در بخش Incoming، در صورتی که به پستی علاقمند شدید می توانید تنها با یک کلیک فرد ارسال کننده را به یکی از حلقه های خود اضافه و دنبالش کنید. همینطور این امکان وجود دارد که پست های بی محتوا و کم ارزش را با کلیک بر Mute this post پنهان نمایید.

مسدود کردن افراد: اگر به هر دلیلی (اسپم، مطالب بی ربط و …) علاقه ای به دنبال کردن کسی ندارید و ترجیح می دهید فرد مورد نظر نیز پست های شما را مشاهده نکند، می توانید او را Block کنید. برای این کار می توانید به پروفایل فرد مورد نظر مراجعه کرده و از طریق گزینه آخر در ستون سمت چپ، وی را بلاک کنید. البته مسدود کردن پروفایل افراد به معنی مسدود شدن کامل وی نیست. یکی از کاربران گوگل پلاس بلاک کردن را اینگونه تعریف کرده است:
«بلاک کردن افراد، منجر به پنهان شدن نوشته ها و کامنت های او از دید شما شده و پست های عمومی شما را نیز ار نگاه وی محو می نماید. اما در صورتی که فردی نوشته ای پست کند که برای شما و فرد بلاک شده قابل رویت باشد، کامنت هایی که شما برای آن پست می گذارید، برای وی قابل رویت هستند. در واقع بلاک کردن افراد، منجر به پنهان شدن کامل فعالیت های وی برای شما می شود، اما برخی فعالیت های شما هنوز هم برای افرادی که در لیست مسدود شدگان قرار دارند، قابل رویت خواهند بود. با این توضیحات، بلاک کردن، مسدود سازی کامل به حساب نمی آید. بلکه تنها راهی مناسب برای پنهان کردن فعالیت های بیهوده برخی افراد، از دید شما است.»

در نهایت باید بدانید که بلاک کردن افراد در گوگل پلاس، روشی کاربردی برای حفاظت کامل از نوشته ها و پست های شما در برابر افراد مسدود شده به حساب نمی آید.

کامنت ها و 1+ هایی که برای پست های عمومی می گذارید: اگر کسی چیزی را 'به صورت عمومی' در گوگل پلاس بنویسد و یا مطلبی را به اشتراک بگذارد، فارغ از تنظیمات حریم شخصی که تنظیم کرده اید، کامنت ها و 1+هایی که برای اینگونه پست ها می گذارید، توسط عموم قابل مشاهده خواهند بود. همچنین توسط گوگل ایندکس شده و ممکن است در تنایج جستجو نیز برای همه قابل رویت باشند.

۵- نگاهی به دیگر تنظیمات حریم شخصی گوگل پلاس

3-googleplus_0.jpg

برای دسترسی به سایر تنظیمات گوگل پلاس، بر روی آیکون چرخ دنده در بخش بالایی و سمت راست صفحه کلیک و در منوی باز شده Google+ Settings را انتخاب کنید. در بخش اصلی از تنظیمات، می توانید طریقه دریافت اطلاعیه ها و اخطارهایی که به شما مربوط می شود را مشخص کنید. برای مثال در صورتی که کسی برای یکی از پست ها یا عکس های شما کامنتی بگذارد، شما از طریق ایمیل از این موضوع مطلع می شوید. به صورت پیش فرض کلیه اخطارها برای شما ایمیل می شوند که می توانید هر کدام که می خواهید را ویرایش کنید.

پایین تنظیمات مربوط به notificationها، گزینه ای وجود دارد که کاربر تعیین می کند آیا دیگران اجازه برقراری Huddle (چت گروهی) را با او دارند یا خیر!

در تب بعدی (Profile and Privacy)، می توانید تنظیمات بیشتر و ریزتری را به طور کاملتر ملاحظه کنید. این صفحه محیطی یک دست و میانبری سریع برای دسترسی به هر بخش از تنظیمات امنیتی پروفایل شما است.

این صفحه، حکم مرکز تنظیمات حریم شخصی گوگل را برای گوگل پلاس دارد.

یکی از نکاتی که شما در گوگل پلاس نگرانی ای از بابت آن ندارید، SSL است. گوگل ار ابتدا و به صورت پیش فرض، دسترسی به گوگل پلاس را با https امکان پذیر کرده است.
توجه داشته باشید که چنانچه شما اطلاعاتی را از پروفایل گوگل پلاس خود پاک کنید، این اطلاعات در تمامی سرویس های گوگل پاک می شوند.

واجباتی آرزو می کنیم به گوگل پلاس اضافه شوند
مانند هر سرویس تازه تاسیس دیگری، گوگل پلاس هم وعده های بسیاری را -به خصوص در بخش امنیت حریم شخصی- به کاربرانش داده است. کنترل تنظیمات حریم شخصی، مساله ای بسیار مهم است که گوگل در بعضی موارد کمی در این خصوص کاهلی نشان داده است. البته امکانات و قابلیت های بسیاری در این رابطه وجود دارند که از اینکه در گوگل پلاس وجود دارند، خوشحالیم. اما امکاناتی مانند مستثنی کردن یک یا چند حلقه یا فرد خاص، اضافه کردن زیرحلقه ها درون هر حلقه، مشاهده وضعیت چندین حلقه در Stream، ایجاد راه بهتر و سریع تر برای دسترسی به کامنت ها، پاسخ دهی به آنها و … از این جمله اند.

حالا که این مطلب را خوانده اید، احتمالاً بسیاری ار سوالاتی که در خصوص امنتی حریم شخصی در گوگل پلاس داشته اید، پاسخ داده شده اند. اما این پایان کار نیست و هر روز امکانات و قابلیت های جدیدی به این سرویس اضافه می شود که باید از آن آگاه باشید. در صورتی که هم اکنون نیز امکان و حتی باگ امنیتی جدیدی به این شبکه اجتماعی اضافه شده و یا از آن آگاه هستید، می توانید آن را در بخش نظرات با سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

منبع نگهبان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد