دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

آیا محصولات اپل واقعا امن هستند؟

یکی از سوالات متداول میان کاربران محصولات اپل این است که آیا ویروس ها صرفا برای کامپیوترهای تحت ویندوز هستند و سیستم عامل مک از این قاعده مستثنا است؟ این که آیا محصولاتی با سیستم عامل مک، ویروسی می شوند یا خیر چیزی است که می خواهیم در این مطلب در مورد آن صحبت کنیم.

بیشتر کاربران محصولات مک تصور می کنند، گوشی ها یا کامپیوترهای آنها بیشترین امنیت را دارند. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید، امنیت سیستم عامل ویندوز بسیار بیشتر از مک OS X است. برای اثبات این ادعا نیز می توان به اسمارت فون های اپل اشاره کرد که بیش از گوشی های ویندوزفون در معرض خطر بدافزار و ویروس ها قرار دارند.
چند سال پیش، اپل آگهی تبلیغاتی به نام «من مک هستم» از تلویزیون پخش کرد. این آگهی در مورد دیگر کامپیوترها و ضعیف بودن آنها در برابر ویروس ها ساخته شده بود. در این آگهی، با سیاست قابل تحسینی همه سیستم عامل ها را به گونه ای نمایش داده بود که به راحتی مورد حمله ویروس ها قرار می گیرند اما کامپیوترهای مک اینگونه نیستند!
اپل با سیاست گذاری خاص خود، به بیننده القا می کرد که کامپیوترهای تحت مک، مصون از هرگونه بدافزار هستند و امنیت بالایی دارند. این تبلیغات با اینکه به سال ها پیش بر می گردد، اما طوری در ذهن کاربران مک تاثیر گذاشته است که همچنان تصور می کنند این سیستم عامل امنیت فوق العاده ای دارد.

شاید قبول کردن این مساله که نسخه جدید سیستم عامل مک، یعنی مک OS X امنیت چندان خوبی ندارد برای کاربران آن چندان آسان نباشد. باید گفت این سیستم عامل از نظر امنیتی حتی از ویندوز هفت نیز ضعیف تر است.
این که چرا این کامپیوترها کمتر مورد حمله ویروس و بدافزارها قرار می گیرند، به دلیل امنیت بالای آنها نیست. بلکه به این دلیل است که تعداد این سیستم ها در مقایسه با دیگر کامپیترهای تحت ویندوز بسیار کمتر است. به علاوه، طراحان بدافزارها و ویروس های مخرب ترجیح می دهند در جایی سرمایه گذاری کنند که پول بیشتری نصیب آنها شود. اگر زمان خود را روی سیستم عامل مک بگذارند، بدون شک سود کمتری خواهند برد و تعداد کامپیوترهایی که می خواهند از آنها سواستفاده کنند نیز کمتر است.
در نتیجه عقلانی تر این است که روی سیستم عامل ویندوز تمرکز کنند. البته این شرایط همیشه هم مصداق ندارد. با توجه به برخی آمارها، تقریبا بیش از ۱۰ درصد لپ تاپ های جدیدی که در بازار به فروش می رسند، مک هستند. این گسترش و افزایش تولید و فروش، نظر هکرها را نیز جلب می کند. وقتی متقاضی زیاد باشد، احتمال خطر ویروسی شدن نیز متعاقبا افزایش می یابد.
در ضمن، اپل در مورد امنیت سیستم عامل مک OS X ادعا کرده است: «کامپیوترهایی که به سیستم عامل مک مجهز هستند، به صورت داخلی آنتی ویروس دارند.» یعنی همه لپ تاپ های جدید اپل بدون استثنا آنتی ویروس داخلی دارند و این مساله آنها را در برابر تهدیدات اینترنتی محافظت می کند.
در ضمن، اپل در مورد امنیت سیستم عامل مک OS X ادعا کرده است: «کامپیوترهایی که به سیستم عامل مک مجهز هستند از سیستم دفاعی چندلایه ای بهره می برند که آنها را در برابر حمله هکرها، بدافزار و ویروس های مخرب محافظت می کند.»
سال ها پیش، آنتی ویروس های مختلفی برای محافظت از کامپیوترهای تحت مک طراحی و فروخته می شد. اما روند تولید آنها در سال 1998 میلادی، متوقف شد زیرا هیچ گونه استفاده ای نداشتند. اما در حال حاضر، بیش از یکصد ویروس و تروجان جدید برای کامپیوترهای مک OS X طراحی و تولید شده و کامپیوترهای اپل را تهدید می کنند. به همین دلیل دوباره شرکت های سازنده آنتی ویروس تصمیم گرفتند که نرم افزارهایی تولید کنند که برای سیستم عامل مک مناسب هستند.

آی فون
وضعیت امنیتی گوشی های موبایل اپل یعنی آیفون بسیار جالب است. پیش از این، در مقایسه با دیگر سیستم عامل های موجود برای اسمارت فون ها، سیستم عامل سیمبیان بیشترین سهم را در بازار تلفن همراه داشت. این سیستم عامل بیش از 50 درصد سهم بازار گوشی های تلفن همراه را در دست داشت. اما خیلی زود به رتبه های پایین جدول سقوط کرد. این روزها سرآمد سیستم عامل های گوشی های تلفن همراه هوشمند، آندروید، iOS و ویندوز هفت هستند.
تقریبا می توان گفت محبوبیت سیمبیان به صفر رسیده است و آندروید در صدر سیستم عامل ها قرار دارد. بر اساس آماری که گارتنر نیمه دوم سال جاری اعلام کرده است، سهم بازار گوشی های سیمبیان از 40 درصد به 22 درصد کاهش یافته است.
این در حالی است که، در عرض کمتر از 4 سال، آیفون بیش از 18 درصد از سهم بازار گوشی های تلفن همراه را از آن خود کرده است. این رشد همچنان ادامه دارد. به طوریکه بعد از سیستم عامل تازه وارد گوگل به نام آندروید، iOS در ردیف دوم سیستم عامل های محبوب و پرکاربر قرار دارد.
یکی از دلایل محبوبیت بسیار گوشی های آیفون، درصد بالای امنیت آنهاست. این گوشی ها به هیچ عنوان اجازه  نصب نرم افزارهای جانبی که مورد تایید اپل نیستند را به کاربر نمی دهند. کاربران باید از نرم افزارهای مطمئن اپل برای گوشی های آیفون استفاده کنند. به همین دلیل می توان تاحد بسیاری امنیت آنها را تضمین کرد. البته متاسفانه این سیستم امنیتی در مورد کامپیوترهای اپل مصداق ندارد به همین دلیل هکرها از سیستم عامل این کامپیوترها می توانند به سوراخ های امنیتی گوشی های آیفون نیز دست پیدا کنند.
مساله دیگری که باید در مورد گوشی های آیفون گفت، جِیل‌برک کردن آنها توسط کاربران است. بسیاری از دارندگان آیفون، برای اینکه بتوانند نرم افزارهای مورد علاقه خود را روی گوشی نصب کنند، قفل های امنیتی آن را از بین می برند. طبق آمار، حدود 7 درصد از کاربران آیفون گوشی های خود را جیل‌برک می کنند. این کار شاید به ظاهر دست آنها را برای نصب نرم افزارهای موردنظرشان باز کند، اما برای امنیت گوشی بسیار خطرناک است. بنابراین به شما توصیه می کنیم تا حد امکان از هک کردن گوشی خود بپرهیزید.
دلیل اصلی این که گوشی های تلفن همراه کمتر مورد هجوم ویروس ها و بدافزارها قرار می گیرند، کدهای امنیتی ویژه نرم افزارها است. همچنین مکانیزم های ویژه تایید و اجازه ورود اپلیکیشن ها به اپ استور اپل تا حد زیادی در کنترل برنامه های مخرب موثر بوده است. این مسایل، کار هکر برای تولید تروجان و بدافزار را بسیار مشکل می کنند. نوشتن برنامه و طراحی نرم افزار برای سیستم عامل های رایج کامپیوترها، ساده است. تقریبا هر فردی می تواند نرم افزارهای موردنظر خود را بنویسد و دیگران نیز آن را نصب و استفاده کنند. اما این موضوع در مورد برنامه نویسی موبایل متفاوت است. برنامه نویس های مختلفی می توانند نرم افزار تولید کنند. اما تنها اپلیکیشن های مورد تایید شرکت های تولید کننده موبایل هوشمند در اختیار کاربران قرار می گیرند. این تفاوت، اصلی ترین دلیل امنیت بیشتر گوشی های موبایل نسبت به کامپیوترها به شمار می رود.
کرم ها و ویروس های گوشی های اپل، بیشتر آیفون هایی را مورد حمله قرار می دهند که جیل‌برک شده اند. به این دلیل که هک کردن گوشی های استاندارد به مراتب مشکل تر از هک کردن گوشی هایی است که قفل امنیتی آنها شکسته شده است.
شاید جالب باشد بدانید، با اینکه بیشتر حمله های ویروسی به اسمارت فون ها برای استفاده های مالی نیست، در این مورد خاصی که می خواهیم صحبت کنیم، سازنده تروجان، مشتری های بانکی هلندی را مورد هدف قرار داده بود.
این تروجان به طور زیرکانه ای کاربرانی که به وسیله گوشی های موبایل، قصد چک کردن حساب بانکی خود از طریق اینترنت را داشتند به وب سایت های دروغین و مشابه سایت بانکی رهنمون می کرد. به همین سادگی، اطلاعات حساب بانکی آنها را به سرقت می برد. این که آیا سازنده این تروجان موفق به دزدیدن پول کاربران بیچاره شد یا خیر را نمی دانیم. اما این مساله می تواند هشداری برای کاربران تلفن های همراه برای محافظت بیشتر در برابر سرقت های اینترنتی باشد.
مسلما در آینده تروجان های قوی تری ساخته خواهند شد. نمونه دیگری از بدافزارهایی که گوشی های آیفون و دیگر گوشی های تلفن همراه را تهدید می کنند، مربوط به برقراری تماس تلفنی هستند. هکر می تواند از طریق هک کردن گوشی کاربر، از طریق خط او با هر جایی که می خواهد، تماس تلفنی برقرار کند و هزینه آن را به گردن کاربر بیندازد. این موضوع بدون شک به ضرر کاربران است. به ویژه اگر تعداد تماس ها زیاد باشد. یا مکالمه تلفنی با دیگر کشورها صورت گرفته باشد.
با همه این تفاسیر، تعداد بدافزارها و ویروس هایی که گوشی های تلفن همراه را مورد حمله قرار می دهند، در مقایسه با کامپیوترها زیاد نیست. بدافزارهای موبایل اصولا به گونه ای ظاهر می شوند که کاربر به آنها اعتماد می کند. به طور مثال، همچون یک نرم افزار معمولی هستند و کاربر با خیال راحت آن را دانلود و روی گوشی نصب می کند. بی خبر از اینکه ممکن است مورد هجوم ویروس های مخرب قرار گرفته باشد. برخی از بدافزارها همچون نخستین کرم های مخرب که برای آیفون تولید شده بودند، مانند نرم افزاری مفید  و ضروری ظاهر می شوند و کاربر خیال می کند نصب آنها برای گوشی اش لازم است.
همچنین ممکن است برخی از بدافزارها خود را همچون ایمیل های بی خطر نشان دهند و کاربر آیفون بدون اینکه به آن شک کند، آن را باز و گوشی خود را در معرض خطر ویروس ها قرار بدهد. این گونه بدافزارها اصولا مدتی بعد از ورود به سیستم، وارد عمل می شوند.
در آخر، باید به این مساله توجه داشته باشید، اگرچه گوشی های آیفون همچون دیگر سیستم عامل ها مورد تهدید کرم یا ویروس نیستند، اما ایمیل های اسپم یا فیشینگی که دریافت می کنند فرقی با دیگر گوشی ها ندارد. بنابراین، در انجام همه فعالیت های اینترنتی باید هوشیار بود.


منبع نگهبان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد