دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

WPA2 چیست؟

با سیستم های امنیت شبکه های بی سیم بیشتر آشنا شویم

 

WPA2 یک فناوری امنیتی است که در شبکه های بیسیم Wi-Fi مورد استفاده قرار می گیرد. WPA2 مخفف Wireless Protected Access 2 به معنای دسترسی حفاظت شده بی سیم است. این فناوری از سال 2006 میلادی جایگزین نسل قبلی خود WPA شده است.

 

WPA2  در برابر WPA و WEP

WPA به عنوان جایگزینی برای فناوری های قدیمی با درجه امنیت ضعیف تر WEP طراحی شده است. WEP مخفف Wireless Protected Protocol است.در شبکه های بی سیم خانگی هر جا که ممکن باشد باید WPA2  جایگزین WEP شود.

ادامه مطلب ...

حافظه L2 cache چیست؟

حافظه L2 cache بسیار بزرگتر و یکپارچه تر از L1 است این حافظه اطلاعات بیشتری را می تواند از رم دریافت کند. در پرسسور های نسل قدیم این حافظه جدای از چیپ اصلی یا روی مادربرد و یا روی برد مخصوص پرسسور (در پرسسور های قدیمی نسل پنتیوم 2) قرار داشت. در اصطلاح به این برد ها برد خواهر هم گفته می شد.

با پیشرفت تکنولوژی حافظه L2 cache توانست بر روی خود پرسسور نصب شود و عملکرد آن در مقایسه با حافظه L1 cache بهتر شد. این حافظه سرعت حافظه L1 cache را ندارد ولی هنوز برای پرسسور سریع تر از رم است.

ادامه مطلب ...

سوئیچ های شبکه چگونه کار می کنند

اگر مقالات گذشته یاد بگیر دات کام را درباره شبکه و اینترنت مطالعه کرده باشید می دانید که یک شبکه به طور کلی از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • گره ها یا node ها یا همان کامپیوتر ها

  • یک وسیله ارتباطی که می تواند به صورت سیمی یا بی سیم یا ترکیبی از هر دو باشد.

  • تجهیزات مخصوص شبکه مانند روتر ها و هاب ها

در خصوص اینترنت باید بگویم این تجهیزات با یکدیگر کار می کنند تا اطلاعات را بین کامپیوتر ها جابجا نمایند چه بسا کامپیوتر شما اطلاعاتی را برای کامپیوتری در آن سوی دنیا می فرستد!

ادامه مطلب ...

کامپیوتر DNA

نسل جدید کامپیوترها که از بلوک های ژنی ساخته می شوند، DNA Computer نام دارند. این نسل کامپیوترها به خاطر سرعت، مینیاتوری بودن و پتانسیل ذخیره داده شان، جایگزین کامپیوترهای سیلیکونی به شمار می آیند. پژوهش های اخیر در مورد این نسل از کامپیوتر ثابت کرده که DNA کامپیوترها توانایی حل معادلات پیچیده ی ریاضی و ذخیره سازی داده های بسیاری را دارند.

محدودیت های چیپ های سیلیکونی

این دسته از چیپ ها حدود 40 سال است که مورد استفاده قرار می گیرند و تولیدکنندگان در کوچک تر، سریع تر و پیچیده تر سازی آنها نسبت به مدل های قدیمی تر موفق بوده اند. طبق قانون مور، سایز میکروپردازنده ها هر 18 ماه نصف می شود. با این وجود برای کوچک، سریع و پیچیده و فشرده سازی چیپ های سیلیکونی محدودیت هایی وجود دارد.

ادامه مطلب ...

سوئیچ KVM چیست؟

سوئیچ KVM چیست؟

 

 سوئیچ KVM کلیدی است که یک کی بورد، مانیتور و موس را بین دو یا چند کامپیوتر به اشتراک می گذارد. این تجهیز وقتی که می خواهید یک یا چند کامپیوتر یا سرور را از یک محل کنترل کنید بسیار مفید واقع می شود. با استفاده از یک سوئیچ KVM به راحتی می توانید یک کیبورد، مانیتور و موس را در آن واحد به چندین کامپیوتر یا سرور متصل کنید. معمولا سوئیچ های KVM می توانند تا 64 کامپیوتر را کنترل کنند حتی می توانید به کمک آن سرور ها را کنترل نمایید.

ادامه مطلب ...

یک تهدید امنیتی جدید: کدهای QR آلوده

اگر صاحب یک اسمارت فون باشید، احتمالا با کدهای کیو آر آشنایی دارید و از آنها استفاده کرده اید. مربع های هاوی علائمی که دارای چهار گوشه مشخص و معمولا حاوی آدرس های اینترنتی مشخصی هستند. با نصب برنامه ویژه ای بر روی گوشی، آنها را اسکن کرده و اطلاعات تکمیلی درباره کالا یا مکانی را به دست می آورید یا اینکه آدرس سایتی را در مرورگر باز می کنید و یا برنامه ای را دانلود و نصب می کنید.

اما اگر این بار به یک کد QR ناشناس برخورد کردید، کنجکاوی کمتری در خصوص محتوی آن به خرج داده و با احتیاط بیشتری آن را اسکن کرده و مورد استفاده قرار دهید. زیرا ممکن است این کد ناشناس خرج روی دست تان بگذارد یا اینکه باعث بروز مشکل و آسیب در موبایل هوشمندتان شود.

ادامه مطلب ...

چهار نکته جهت تنظیم شبکه وای فای هنگام رویداد های ویژه

این روزها اگر تلاش کنید رویدادی یا مراسمی  را بدون فراهم آوردن دسترسی به شبکه بیسیم مطمئن برگزار کنید، بسیاری از مخاطبان پیدایشان نمیشود. چه اینکه آن رویداد یک جلسه شغلی، برنامه بازاریابی، یا دیگر موارد باشد، عصر دیجیتال، ارتباط سریع و مطمئن را نه تنها برای کامپیوترها بلکه برای بسیاری از دستگاههای موبایل حیاتی و لازم کرده است

ممکن است بگویید که ابزاری های ارتباطی 3G در بسیاری مواقع این مشکل را حل می کنند. اما آیا واقعا می توانید به شرکت مخابراتی تان اعتماد کرده و ریسک چنین کاری را بپذیرید؟ آقای لویس آلوارز در واقع نمیتواند به این شرکت ها اطمینان داشته باشد. شرکت ۱۹ نفره او با نام Alvarez Technology Group اخیرا شبکه وای فای موقتی را برای سه روز در فستیوال جاز Monterey راه انداخته است. این شبکه از ۳۵۰۰۰ تماشاچی، کارمند و مجری این برنامه پشتیبانی میکند که هر کدام از این گروهها نیازهای متفاوتی دارند. علاوه بر این، مکان کنفرانس چالشی اساسی را در پی دارد: ارتباط بیسیم ضعیف برای شرکتهای خدمات تلفن همراه شناخته شده.

ادامه مطلب ...