دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

چگونه سایت‌های تبلیغاتی را از نتایج جستجوی گوگل حذف کنیم؟

برچسب‌ها: اسپم, تبلیغات, جستجو, سرویس, فارسی, مرورگر, گوگل

تمام کاربران اینترنت از موتورهای جستجو برای یافتن مطالب دلخواه خود بهره می‌گیرند اما امروزه شاهد آن هستیم که جستجوهایی که در موتورهای مختلف (از جمله گوگل) انجام می‌دهیم،  لبریز از نتایج اسپم و تبلیغاتی هستند که در واقع فاقد محتویات مورد نظر می‌باشند. هدف این سایت‌ها صرفاً تبلیغات است و برای اینکه رتبه‌ی بالایی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشند، گوگل را فریب می‌دهند تا بعنوان اولین نتایج ظاهر شوند اما این نتایج ظاهری بوده و به هیچ‌وجه ما را به نتیجه مطلوبی که از جستجوی گوگل انتظار داشتیم نمی‌رسانند.

برای مثال به جستجوی زیر که برای یافتن «جزوه کارشناسی ارشد کامپیوتر» انجام شده است دقت کنید. ۵۰% از نتایج صفحه اول جستجوی گوگل را سایت‌های تبلیغاتی تشکیل می‌دهند.

نمونه جستجوی گوگل (پر از نتایج تبلیغاتی)

استفاده از عملگرهای جستجو در گوگل

افرادی که دانش کافی از روش‌های جستجو در گوگل دارند می‌دانند که می‌توان نتایج سایت‌‌های نامطلوب را از جستجوی گوگل حذف کرد؛ برای مثال اگر بدانیم این سایت‌های نامطلوب x.com و y.com هستند، می‌توان در هنگام جستجو به دنبال «فلان موضوع» چنین نوشت:

فلان موضوع -site:x.com -site:y.com

اما این کار دو مشکل عمده دارد:

  1. ندانستن آدرس تمام این سایت‌های نامطلوب و تبلیغاتی،
  2. طولانی شدن عبارت جستجو (زیرا گوگل محدودیتی در مورد طول عبارت مورد جستجو دارد).

البته این باعث نمی‌شود که ناامید شویم زیرا گوگل، سرویس بسیار خوبی به نام «موتور جستجوی سفارشی» یا custom search engine دارد که می‌توان از آن برای حل این مشکل استفاده کرد.

موتور جستجوی سفارشی «گوگل منهای تبلیغات»

شما با مراجعه به این سرویس می‌توانید یک موتور جستجوی سفارشی برای خود (یا دیگران) بسازید. من همین کار را انجام دادم و یک موتور جستجوی سفارشی ساختم که تعداد نسبتاً قابل توجهی از سایت‌های تبلیغاتی و نامطلوب را از نتایج جستجوهایی که انجام می‌دهیم حذف می‌کند (حدود ۲۰۰ سایت تبلیغاتی که آدرس آنها را از جاهای مختلف جمع‌آوری کردم و به مرور زمان هم آنها را کامل‌تر خواهم کرد).

شما هم می‌توانید با تایپ کردن کلیدواژه‌های دلخواه خود در جعبه متنی زیر به جستجو در گوگل، بدون مواجهه با سایت‌های تبلیغاتی بپردازید

(اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از موتور جستجوی «گوگل منهای تبلیغات»):


منبع: تفریح‌وار هر روز یک نوشتار http://www.tafreevar.com/1518/remove-spam-advertisement-results-google-farsi-search#ixzz1IzxOkeFU
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد