دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

کیبورد بی‌سیم مایکروسافت با قابلیت رمزنگاری اطلاعات ارسالی

کیبورد بی‌سیم مایکروسافت با قابلیت رمزنگاری اطلاعات ارسالی

چند سالی است که در بازار انواع مختلفی از کیبوردهای بی‌سیم رواج پیدا کرده و این کیبوردها در بین افراد از محبوبیت نسبتاً خوبی برخوردار شده‌اند. اما آیا تا به حال در مورد امنیت این کیبوردها فکر و یا تحقیق کرده‌اید؟ قبلاً در نگهبان در خصوص امنیت کیبورد خوانده‌اید. اما در خصوص کیبوردهای بی‌سیم باید بگوییم این کیبوردها به هر طریقی که به کامپیوتر شما متصل باشند توسط افراد نزدیک به محل استفاده از آن، قابل ردگیری هستند.


تصور کنید که در حال تایپ رمزعبور و یا یک نامه‌ خصوصی باشید و کسی آن طرف دیوار بتواند آنچه تایپ می‌کنید را مشاهده کند. حتی تصور چنین وضعیتی می‌تواند مرا مجاب به استفاده از کیبورد قدیمی‌ام کند. اما این ایراد امنیتی کیبوردهای بی‌سیم، با استفاده از کیبورد بی‌سیم جدید مایکروسافت، قابل حل است.

مایکروسافت مجموعه‌ای شامل یک موس و یک کیبورد را با نام Wireless Desktop 2000 عرضه کرده که همانند بسیاری از نمونه‌های مشابه با ارتباط رادیویی کار می‌کند و موس نیز با ارتباطی که با کیبورد برقرار می‌کند، اطلاعات خود را از طریق آن به کامپیوتر ارسال می‌نماید. اما تفاوت عمده و راه حل مشکل امنیتی که به آن اشاره کردیم، در قابلیت رمزگذاری این کیبورد است.

 

این صفحه کلید توانایی رمزگذاری استاندارد 128-bit AES را دارد که احتمال شکسته شدن این حصار محکم در مقایسه با حالت عادی بسیار پایین می‌آید. استاندارد 128-bit AES یکی از انواع رمزگذاری اطلاعات است که مایکروسافت از آن در ارتباط بی‌سیمی که بین کیبورد و کامپیوتر برقرار می‌شود، بهره برده است.

 

پس در صورتی که هنوز هم به امنیت و در کنار آن راحتی کار با کیبوردهای بی‌سیم اهمیت می‌دهید، شاید این محصول مایکروسافت انتخابی مناسب و البته ضروری برای شما باشد.

منبع نگهبان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد