دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

بعد از گم کردن موبایل مان چه باید بکنیم؟

گم کردن تلفن همراه می تواند اتفاقی کاملا ویران کننده باشد. به خصوص اینکه خودتان را برای چنین اتفاقی آماده نکرده و گام های لازم همچون بک آپ گیری را انجام نداده باشید. اما باید توجه داشته باشید که اثرات بعدی چنین اتفاقی می تواند از این هم بدتر باشد. اولین مشکلی که برای تان پیش می آید، هزینه تماس های ناخواسته گوشی گم شده است که در فیش بعدی به سراغ تان می آید. مشکل دیگر می تواند دزدی هویت باشد  که از اولی هم دردسر سازتر است.

 

در چند گام ساده، به اقدامات ضروری بعد از گم شدن یا به سرقت رفتن تلفن همراه می پردازیم:

 

۱- به محض اینکه متوجه فقدان موبایل تان شدید، سریعا با شماره تان تماس بگیرید. اگر خوش شانس باشید، کسی آن را پیدا کرده و یا با صدای زنگ تلفن متوجه آن می شود و پاسخ می دهد. خوش به حال تان، حالا می توانید آدرس فرد یابنده را پرسیده و سریعا خود را به موبایل عزیزتان برسانید.

۲- در صورتی که کسی پاسخ نداد، نوبت به پاک کردن از راه دور اطلاعات موبایل تان می رسد. با این کار حتی اگر کسی تلفن را بیابد، دست وی به اطلاعات شخصی، عکس ها و یا دفترتلفن تان نمی رسد.

برای این کار یا تلفن تان باید چنین قابلیتی را داشته باشد که با تماس اینترنتی یا پیامکی شما اطلاعات را پاک کند. 

یا اینکه از قبل برنامه لازم را برای روز مبادا روی آن نصب کرده باشید و از طریق ارتباط با آن برنامه چنین کاری را انجام دهید. 

اطلاعات را از روی موبایل های هوشمندی که امکان استفاده از برنامه Microsoft's Activesync را داشته باشند، به راحتی می توان پاک کرد.

برخی اپراتورهای تلفن همراه هم چنین خدماتی را ارائه می کنند که از طریق ارسال دستور به سیم کارت، کلیه اطلاعات روی موبایل را پاک می کنند.

 

۳- حال نوبت آن است که جلوی سوءاستفاده از تلفن تان را بگیرید. پس سریعا به نزدیک ترین دفتر مخابراتی مراجعه کرده و نسبت به غیر فعال کردن (یا به اصطلاح سوزاندن) سیم کارت تان اقدام کنید. با این کار اگر کسی موبایل تان را پیدا کند، دیگر نمی تواند با تماس های پرهزینه طولانی و یا مزاحمت، برای تان دردسر ساز شود.

 

۴- حال نوبت به مراجعه به نیروی انتظامی و دادگاه برای اعلام سرقت یا گم شدن موبایل است. ممکن است فکر کنید در بسیاری از مواقع فایده ای نخواهد داشت. اما بسیاری از افراد گوشی موبایل شان را دوباره از این طریق یافته اند. فقط باید کمی حوصله پیگیری کارهای اداری را داشته باشید.

پس از مراجعه به نیروی انتظامی به دادگاه معرفی می شوید. آنجا نامه ای خطاب به مخابرات جهت پیگیری موبایل گم شده صادر می شود. هنگام مراجعه به مخابرات باید جعبه تلفن همراه تان را هم با خود ببرید، تا علاوه بر تایید مالکیت، سریال اختصاصی موبایل را برای پیگیری یادداشت کنند. هر زمان که موبایل شما با هر سیم کارتی روشن شود، مخابرات آن را ردیابی کرده، شماره سیم کارت و مشخصات صاحب آن را برای دادگاه ارسال می کند. حال می ماند مراجعه به دادگاه و پیگیری فردی که سیم کارت اش را روی موبایل گم شده شما گذاشته است.

 

۵- اگر هم موبایل گم شده، وسیله گران قیمتی بوده که آن را بیمه کرده اید، بدون اتلاف وقت به شعبه بیمه تان برای تشکیل پرونده و پیگیری دریافت خسارت مراجعه کنید. زیرا بسیاری اوقات شرکت های بیمه مدت زمان مشخصی برای اعلام سرقت و تشکیل پرونده جهت پرداخت خسارت دارند.

 

۶- بهتر است در کنار همه این کارها، تعدادی اعلامیه هم با ذکر مشخصات موبایل مرحوم تان آماده کرده و در مکان هایی که برای آخرین بار وی را به همراه داشته اید، بچسبانید. تابلو اعلانات عمومی برخی مراکز دولتی و دانشگاهی هم برای این کار مناسب هستند.

 

۷- به هر حال بدون موبایل هم نمی توان به زندگی ادامه داد! اگر طی سه چهار روز اول موفقیتی در یافتن موبایل تان نداشتید، بهتر است به فکر خرید یک موبایل جدید باشید. شاید این از خوش شانسی شما بوده که مجبور شده اید از تلفن همراه کهنه و قدیمی تان دل بکنید. 

 

موبایل تازه مبارک باشد.


منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد